Sekretariat 792 676 670

psychologia@uni.opole.pl

Dla pracowników

Narzędzia do pracy online

Szanowni Państwo,

W związku z nadzwyczajną sytuacją spowodowaną pandemią koronawirusa, możliwość prowadzenia nauczania z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi informatycznych np. wideokonferencji, może być nad wyraz przydatne, jako alternatywne narzędzie zdalnego nauczania. W związku z powyższym, Centrum Informatyczne po konsultacji z Panią Prorektor ds. kształcenia i studentów, Prof. Izabellą Pisarek, uruchomiło dostęp do usług Microsoft Office 365 online dla wszystkich pracowników UO posiadających konta w domenie uni.opole.pl i będących czynnymi pracownikami Uczelni.

Do tej usługi logować się można przy użyciu tych samych danych (login oraz hasło) co do poczty uniwersyteckiej oraz systemu USOSWeb.

Jedną z najważniejszych usług jakie oferuje nam Office 365-online jest Microsoft Teams.

Narzędzie Microsoft Teams to zaawansowane narzędzie, które łączy typowe zadania pracy grupowej z możliwością prowadzenia wideokonferencji i połączeń głosowych, ustalania spotkań dla zespołów, wymianą i udostępnianiem plików, dostępem do innych aplikacji oraz repozytorium plików.

Jest wiele sposobów realizacji spotkań, seminariów i zajęć poprzez MS Teams.

Dostęp do tego narzędzia mogą Państwo uzyskać pod adresem https://teams.microsoft.com.
Z narzędzia Teams można korzystać bezpośrednio poprzez przeglądarkę internetowej np. Edge, Chrome, Firefox lub można zainstalować aplikację (wymagany system operacyjny Windows 8.1 lub nowszy np. Win10, Linux lub Mac OS X).
Oczywiście do prowadzenia wideokonferencji niezbędne jest posiadanie komputera osobistego PC lub laptopa, który wyposażony jest w kamerkę internetową i mikrofon.

Zespół Centrum Informatycznego przygotował Instrukcje wspierające działania realizowane w ramach MS Teams znajdujące się na stronie: https://centrum.uni.opole.pl/microsoft-teams/

Z wykorzystaniem MS Teams przeprowadzono z powodzeniem kilka spotkań służbowych i wykłady.
Spotkania te przebiegały bez zakłóceń i z udziałem studentów.

UWAGA! Jest to dostęp do usług online Office 365, w ramach których nie ma możliwości pobierania i instalowania pełnego pakietu Office 365 (Word, Excel, itp.) na komputer.

Ponadto proponujemy skorzystać z:

Bardzo zachęcamy Państwa do korzystania z tych usług, jako narzędzi alternatywnych do nauczania tradycyjnego.

Więcej informacji znajdą Państwo na stronie Centrum Informatycznego pod adresem https://centrum.uni.opole.pl/narzedzia-do-pracy-zdalnej-w-uo/ .

Centrum Informatyczne służy pomocą w razie problemów z wykorzystaniem tego narzędzia.
W razie pytań prosimy o kontakt: zgloszenia@uni.opole.pl, lub tel.77 452 7090.

 

Z poważaniem,

Katarzyna Książek
Pełnomocnik ds. e-learningu na UO
(kasiak@uni.opole.pl)

Więcej »


Statistica – nowa licencja

Są już dostępne kody przedłużające licencję oprogramowania Statistica w wersji 12.5 oraz 13.3 na kolejny rok. Kody można pobrać z naszego serwisu po zalogowaniu się w zakładce Oprogramowanie.

Więcej »


UWAGA: Zawieszenie zajęć, wstrzymanie wyjazdów i przyjazdów oraz wszelkich wydarzeń w UO

Zarządzenie 22/2020 Rektora Uniwersytetu Opolskiego z dnia 10 marca 2020 r. w sprawie: szczególnych rozwiązań związanych z zapobieganiem,przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 wśród pracowników, studentów, doktorantów i słuchaczy Uniwersytetu Opolskiego.

Działając na podstawie art.23 ust.1 pkt1 ) ustawy z dnia 20 lipca 2018 Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce [Dz.U. z 2020 r., poz.1085 ] oraz w związku z postanowieniami Uchwały nr 18/2020 Kolegium Rektorów Uczelni Wrocławia i
Opola z 9 marca 2020 r. oraz Uchwały nr 19/2020 Kolegium Rektorów Uczelni Wrocławia i Opola z 10 marca 2020 r. zarządzam, co następuje:
§ 1
1. Z dniem 11 marca 2020 r. do odwołania zawieszam zajęcia prowadzone na Uniwersytecie Opolskim.
2. Wstrzymuję do odwołania wszystkie zagraniczne wyjazdy służbowe pracowników Uczelni. Zawieszam wyjazdy zagraniczne i krajowe studentów i doktorantów Uniwersytetu Opolskiego, w tym związane z konferencjami, programami studenckimi/doktoranckimi. Wstrzymuję przyjazdy do Uczelni gości z zagranicy, w tym zarówno pracowników innych uczelni, ich studentów, doktorantów, jak i innych osób zaproszonych przez władze Uczelni, jej pracowników, Samorząd Studencki lub Samorząd Doktorantów.
3. Z uwagi na bezpieczeństwo studentów zawieszam do odwołania wszelkie wydarzenia kulturalne, sportowe, naukowe i dydaktyczne itp.
§ 2
Wstrzymuję do odwołania zakwaterowanie nowych osób w domach studenckich, jak również wprowadzam zakaz odwiedzin przez gości z zewnątrz, nie posiadających karty mieszkańca.
§ 3
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Rektor Uniwersytetu Opolskiego

prof. dr hab. Marek Masnyk

Więcej »


Ogłoszenie

Z okazji Święta Uniwersytetu Opolskiego (zgodnie z Zarządzeniem Rektora nr 25/2019) zostały ogłoszone w dniu 10.03.2020 od 10.00 do 14.00 godziny rektorskie.

Więcej »


Szanowni Studenci

Decyzją prorektor UO ds. kształcenia i studentów prof. Izabelli Pisarek piątek 20 grudnia 2019 r. jest dniem rektorskim.

Więcej »


Zmiana godzin dyżuru w dniu 05.12.2019 prof. Derbisa

Konsultacje prof. Romualda Derbisa w dniu 05.12.2019 odbędą się w godzinach 12:00 -13:00.

 

Więcej »


Odwołanie dyżuru

Szanowni Państwo.

Odwołuję dyżur w dniu 14 11 2019. Będę dostępny w stałych godzinach 18 11 2019.

Romuald Derbis

Więcej »


EUROSTUDENT – przedsięwzięcie badawcze

EUROSTUDENT - najwieksze europejskie przedsięwzięcie badawczeNajwiększe europejskie przedsięwzięcie badawcze dotyczące życia studentów – EUROSTUDENT.

Zachęcamy wszystkich studentów do wzięcia udziału w Polskiej edycji ogólnoeuropejskiego badania na temat warunków życia i nauki. Ankieta zajmuje ok. 15 minut i jest dostępna do końca czerwca.

Podziel się swoją historią i doświadczeniami!

KLIK!  http://badania.pbs.pl/eurostudent.pg

Za realizację badania w Polsce odpowiada niezależna agencja badawcza PBS Sp. z o.o. na zlecenie Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Kontakt: eurostudent@pbs.pl

Więcej »


Współczesna psychologia kliniczna w ochronie zdrowia

Instytut Psychologii oraz Polskie Stowarzyszenie Studentów i Absolwentów Psychologii zapraszają na wykład, który wygłosi prof. Bernadetta Izydorczyk z Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Dr hab. Bernadetta Izydorczyk jest Dyrektorem Instytutu Psychologii Stosowanej UJ, kierownikiem Zakładu Interwencji Kryzysowej i Psychoterapii oraz Konsultantem Krajowym w dziedzinie psychologii klinicznej.

Wykład odbędzie się w dniu 26 kwietnia (piątek) o godz. 10.00 w Auli Błękitnej Uniwersytetu Opolskiego (pl. Kopernika 11).

Serdecznie zapraszamy!

Więcej »


Psychologiczne aspekty terroryzmu

Instytut Psychologii oraz Polskie Stowarzyszenie Studentów i Absolwentów Psychologii zapraszają na wykład, który wygłosi dr Marek Pałasiński z Liverpool John Moores University  Dept. of Natural Sciences and Psychology, UK.

Zapraszamy w piątek  26.04.2019, godz. 16:00, sala audytoryjna 112 Instytutu Psychologii.

Więcej »


Oprogramowanie Statistica

Została odnowiona licencja na oprogramowanie Statistica (nowa licencja ważna jest do dnia 15 marca 2020 roku). Kody odnowienia dostępne są w zakładce Oprogramowanie po zalogowaniu się do serwisu. Należy je wprowadzić do programu (w zależności od numeru seryjnego posiadanego oprogramowania) w ciągu miesiąca. Po tym terminie niezbędna będzie ponowna instalacja oprogramowania.

Więcej »