Sekretariat 77 4527370

psychologia@uni.opole.pl

Kategoria naukowa A

mgr Maria Latusek-Mierzwa

mgr Maria Małycha

dr Magdalena Pysz

Konsultacje:
środa: 13.15-14.00
piątek: 9.00-9.45 przez teams (magdalena.pysz@uni.opole.pl)

Zainteresowania badawcze:
Psychologia kliniczna i zdrowia
Adaptacja psychologiczna
Proksemika
Zjawisko emigracji
Diagnostyka psychologiczna
Psychologia humanistyczna
Badania międzykulturowe
Psychologia rodziny

Publikacje:
1. M. Syga Personality and Axiological Predictors of Adaptation to the Life Situation of an Emigrant and His Family – Based on the Example of Polish Emigrants in the Netherlands, Strong Families – Strong Societies, Kraków 2019, p. 101–120,
2. P. Zdybek, M. Pysz, Testing psychological (GAM) model of aggression on the men’s sample, Family Forum 2020, s. 221-240.
3. Magdalena J. Syga, Anhedonia i filozofia powolności w kontekście pracoholików Yuppie, „Zniewoleni działaniem” red. P. Morciniec, Opole 2013, s. 125-130.

Konferencje:
1. M. Syga, Mem – najnowsza wersja szerzenia i obalania stereotypów wśród młodzieży i młodych dorosłych, Wrocław 2019.
2. M. Pysz, Konferencja doktorantów w ramach programu Ceepus, Online konferencja, Wiedeń 2021.
3. M. Pysz, Udział w szkole letniej w Peczu, tłum. wykładu prof. P. Morcińca, Omówienie dylematu wiolonczelisty, Pecz 2021.
4. M. Pysz, Predictors of adaptation to life abroad among Poles in selected European countries during the COVID-19 pandemic, First Annual FORTHEM Conference FORTHEM – For the Future, 06.03.2024.

mgr Natalia Wójcik

dr Ewelina Wojtarkowska-Forczek

mgr Radosław Boczoń

dr Aleksandra Różańska

Zainteresowania badawcze:

Różnicowa psychologia poznawcza; Metody pomiaru giętkości poznawczej; Twórczość.

Profil ORCID: https://orcid.org/0000-0003-2646-6960

Publikacje:

  • Różańska, A., Król, W., Orzechowski, J., Gruszka, A. (2023). The two-factor structure of cognitive flexibility: tempo of switching and overcoming of prepotent responses. Advances in Cognitive Psychology, 19(1).
  • Różańska, A., Gruszka, A. (2020). Current research trends in multitasking: a bibliometric mapping approach. Journal of Cognitive Psychology, 32(3): 278-286.
  • Różańska, A. (2019). Wpływ muzyki na funkcjonowanie poznawcze człowieka. Rocznik Kognitywistyczny, 11: 35-43.
  • Różańska, A. (2018). Kultura korzystania ze znaków graficznych w komunikacji medialnej. Funkcja emotikonów z perspektywy społeczno – psychologicznej. Zeszyty Naukowe Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. Witelona w Legnicy, 27(2): 195-202.

Wybrane konferencje naukowe:

  • 13 – 14.05.2021 VI Ogólnopolska Konferencja Naukowa. Praktyczna psychologia sportu. Wyzwania współczesnej psychologii sportu. Temat referatu: Związki giętkości poznawczej z cechami temperamentalnymi wśród skoczków spadochronowych.
  • 8 – 11.12.2020 Międzynarodowa Konferencja Neuronus. Temat posteru: The types of cognitive flexibility in different cognitive tasks
  • 24.05.2018 Międzynarodowa Konferencja Psychologia Muzyki PsychoMuzy. Temat posteru: Wpływ słuchania muzyki podczas jednoczesnego wykonywania zadań na koncentrację uwagi
  • 06 – 07.06.2017 Ogólnopolska Konferencja Naukowa Świat według Szmajkego. Temat posteru: Bezpośrednie i pośrednie związki makiawelizmu z pragmatyzmem
  • 27 – 28.05.2017 Ogólnopolska Konferencja NeuroMania V. Temat referatu: Wpływ multitaskingu na funkcjonowanie człowieka w aspekcie poznawczym i motywacyjnym
  • 16 – 17.03.2016 III Wrocławskie Dni Mózgu. Temat posteru: Skoncentruj się na czas. Wpływ presji czasu na jakość wykonywania zadań na koncentrację

mgr Aleksandra Kwaśnicka

Aktualnie pełnione funkcje:

  • opiekunka studentów 1. roku psychologii stacjonarnej (od 2021/22)
  • członkini Zespołu wsparcia koordynatora ds. dydaktyki i podnoszenia jakości kształcenia w Instytucie Psychologii (2021/22)
Profil ORCID: https://orcid.org/0000-0001-9657-2983

Dorobek naukowy:

  • Kwaśnicka A. (2020). Dieting and health behaviors in relation to health and anxiety in physical education students and their relatives. Journal of Physical Education & Health – Social Perspective, 9(15), s. 40-44. https://doi.org/10.5281/zenodo.4291156
  • Rogowska A., Kwaśnicka A., Ochnik D. (2021). Development and Validation of the Test of Orthorexia Nervosa (TON-17). Journal of Clinical Medicine, 10(8), s. 1-25. https://doi.org/10.3390/jcm10081637
  • Rogowska A., Kwaśnicka A., Ochnik D. (2021). Validation and Polish Adaptation of the Authorized Bratman Orthorexia Self-Test (ABOST): Comparison of Dichotomous and Continuous Likert-Type Response Scales. Psychology Research and Behavior Management, 14, s. 921-931. https://doi.org/10.2147/PRBM.S308356
  • Rogowska A., Pavlova I., Kuśnierz C., Kwaśnicka A., Koszyk S., Hejno M. (2021). Comparison of healthy behavior in Ukrainian and Polish students of physical education. Physical Activity Review, 9(2), s. 56-65. https://doi.org/10.16926/par.2021.09.21
  • Kuśnierz, C., Rogowska, A.M., Kwaśnicka, A., Ochnik, D. (2021). The Mediating Role of Orthorexia in the Relationship between Physical Activity and Fear of COVID-19 among University Students in Poland. Journal of Clinical Medicine, 10(21), 5061. https://doi.org/10.3390/jcm10215061
  • Rogowska, A.M., Nowak, P.F., Kwaśnicka, A. Healthy Behavior as a Mediator in the Relationship Between Optimism and Life Satisfaction in Health Sciences Students: A Cross-Sectional Study. Psychological Research and Behavior Management, 14, s. 1877-1888. https://doi.org/10.2147/PRBM.S335187

 

 

dr Aleksander Hauziński

I. Zainteresowania badawcze:

W dziedzinie psychologii pracy i organizacji są to teorie i wyniki badań dotyczące procesu tranzycji z edukacji do pracy, zainteresowań i preferencji zawodowych, wyboru zawodu.

W obszarze zarządzania zasobami ludzkimi są to teorie i narzędzia wykorzystywane w procesach selekcji, oceny pracowników oraz szkoleniach.

W zakresie psychologii środowiskowej są to badania związków między procesami projektowania środowiska architektonicznego i urbanistyką a zachowaniami użytkowników. W tym obszarze ogniskuję zainteresowania wokół zagadnień map poznawczych.

Profil ORCID: https://orcid.org/0000-0001-9064-953X

Link do badania Skala poczucia wpływu na warunki pracy: https://forms.office.com/e/SN8XbYn6nY

II. Wybrane publikacje i artykuły naukowe:

Hauziński, A. (2017). Mapy poznawcze w procesie tranzycji rozwojowej z edukacji zawodowej do pracy. Poznań: Wydawnictwo Naukowe Wydziału Nauk Społecznych.

Chirkowska – Smolak, T., Hauziński, A. (red.). (2017). Zarządzania oparte na dowodach. Teoria i praktyka. Kraków: Wydawnictwo Libron.

Chirkowska – Smolak, T., Hauziński, A., Łaciak, M. (2011). Drogi kariery. Jak wspomagać rozwój zawodowy dzieci i młodzieży. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar.

Hauziński, A. (2003). Mapy poznawcze środowiska zamieszkania zagrożonego przestępczością. Poznań: Wydawnictwo Stowarzyszenia Psychologia i Architektura.

Hauziński, A. (2019). Wykorzystanie map poznawczych w badaniach psychologicznych. Czasopismo Psychologiczne – Psychological Journal, 25, 1, 101-115. DOI: 10.14691/CPPJ.25.1.101.

Hauziński, A. (2018). Analiza psychologicznych determinant tranzycji z edukacji zawodowej do pracy. Czasopismo Psychologiczne – Psychological Journal, 24, 2, 335-350.

Hauziński, A. (2017a). Psychologiczny model procesu tranzycji z edukacji zawodowej do pracy. W: Chirkowska – Smolak, T., Hauziński, A. (red.). Zarządzania oparte na dowodach. Teoria i praktyka (s. 141-153). Kraków: Wydawnictwo Libron.

Hauziński, A. (2017b). Informatyzacja środowiska pracy jako źródło kryzysu zagrażającego integralności osoby i efektywności organizacji. W: A. Bańka, K. Popiołek, K. Zalewska-Łunkiewicz, (s. 142-161). Poznań, Katowice: Stowarzyszenie Psychologia i Architektura-Uniwersytet SWPS.

Hauziński, A. (2016a). Regulacyjna funkcja przywiązania do zawodu. Czasopismo Psychologiczne – Psychological Journal, 22, 1, 61-72.

Hauziński, A. (2016b). Mapy poznawcze zainteresowań. Czasopismo Psychologiczne – Psychological Journal, 22, 2, 237-251.

Hauziński, A. (2015a). Przywiązanie do zawodu a postawa wobec przejścia z systemu    edukacji zawodowej do pracy. W. T. Chirkowska-Smolak, J. Grobelny (red). Człowiek na rynku pracy. Wyzwania i zagrożenia (s. 87 – 96.) Kraków: Wydawnictwo Libron.

Hauziński, A. (2015b). Eksploracja ruminacyjna a decyzyjność i samoskuteczność w karierze. Czasopismo Psychologiczne – Psychological Journal, 21, 2, 207-217. DOI:10.14691/CPPJ.21.2.207.

Hauziński, A. (2015c). Postawy absolwentów wobec tranzycji z edukacji zawodowej do pracy. Kultura i Edukacja, 1, 107, 129-146. DOI:10.15804/kie.2015.01.07.

Hauziński, A. (2015d). Preferencje wartości w mapowaniu kariery zawodowej w przestrzeni społecznej. Czasopismo Psychologiczne Psychological Journal, 1, 81-96. DOI:10.14691/CPPJ.21.1.81.

Bańka A., Hauziński, A. (2015). Decisional procrastination of school-to-work transition: Personality correlates of career indecision. Polish Psychological Bulletin, 46(1), 34-44. DOI-10.1515/ppb-2015-0004.

Hauziński A., Bańka A. (2014). Zagrożenie przestępczością w przestrzeni zurbanizowanej i jego obraz w umyśle człowieka. W: K. Popiołek, A. Bańka, K. Balawajder (red.). Społeczna psychologia stosowana. Tom 2. Poznań-Katowice: Stowarzyszenie Psychologia i Architektura, SWPS (s. 26-43).

Hauziński A., Bańka A. (2013). Struktura i własności psychometryczne Skali Przywiązania do Zawodu (SPZ). Czasopismo Psychologiczne, 2, 327-343.

Hauziński, A. (2013). Psychologiczne mechanizmy procesu przejścia z edukacji zawodowej do pracy. Kultura i Edukacja, 1, 49, 169-188.

III. Konferencje naukowe:

Hauziński, A. (2023). Poznański Kongres Gospodarczy 2023, 28.09.2023 – 29.09.2023. Novotel Poznań Centrum, pl. Władysława Andersa 1, Poznań.

Hauziński, A. (2023). Sesja Inauguracyjna Komisji Urbanistyki, Planowania Przestrzennego i Architektury PAN Oddział w Poznaniu na kadencję 2023-2026 w Muzeum Początków Państwa Polskiego. Gniezno: 29.06.2023.

Hauziński, A. (2023). Sesja organizacyjna i naukowa. Komisja Urbanistyki, Planowania Przestrzennego i Architektury PAN Oddział w Poznaniu. Poznań: 1.03.2023.

Hauziński, A. (2022). Konstrukcja, charakterystyka psychometryczna i struktura czynnikowa Skali poczucia wpływu na warunki pracy (SPWWP). V Zjazd Polskiego Stowarzyszenia Psychologii Organizacji, Organizacja i Demokracja. Gdańsk, 12-14.09.2022.

Hauziński, A. (2022). Udział w zebraniu programowym Komisji Urbanistyki, Planowania Przestrzennego i Architektury Oddziału PAN w Poznaniu. Poznań: 4.02.2022.

Hauziński, A. (2021). Funkcje obrazu bezpieczeństwa w świadomości człowieka, a prewencja przed przestępczością w środowisku zamieszkania. III Sesja Naukowa Komisji Urbanistyki, Planowania Przestrzennego i Architektury Oddział PAN. Poznań: 30.04.21.

Hauziński, A. (2020). Kluczowe kompetencje w karierze. Od edukacji do pracy. IV Zjazd Polskiego Stowarzyszenia Psychologii Organizacji, Człowiek-Ludzie-Organizacja. Warszawa: 21-23.05.2020.

Hauziński, A. (2019). Wykorzystanie wiedzy psychologicznej w aranżacji zachowań turystycznych i rekreacyjnych. Sympozjum z zakresu zagospodarowania turystycznego dla specjalistów z Nadleśnictw RDLP w Poznaniu. Poznań: 25-26. 04. 2019.

Hauziński, A. (2018). Informatyzacja w środowisku pracy jako źródło kryzysu relacji pracowniczych. III Zjazd Polskiego Stowarzyszenia Psychologii Organizacji. Konferencja Ogólnopolska, KUL, 24-25 maja 2018.

Hauziński, A. (2017). Struktura związków między poczuciem dorosłości i wymiarami rozwoju tożsamości a postawą wobec tranzycji z edukacji zawodowej do pracy. 36 Kongres Polskiego Towarzystwa Psychologicznego „Psychologia dla zdrowia osoby i społeczeństwa”. 21-24.09.2017.  Gdańsk.

IV. Dydaktyka:

Profil USOS:https://usosweb.uni.opole.pl

V. Popularyzacja nauki i aktywność społeczna

  1. Polskie Stowarzyszenie Psychologii Organizacji od 01. 2022.
  2. Stowarzyszenie Psychologia i Architektura od 1992.
  3. Komisja Urbanistyki, Planowania Przestrzennego i Architektury przy O/PAN w Poznaniu w kadencji 2019-2022.
  4. Komisja Urbanistyki, Planowania Przestrzennego i Architektury przy O/PAN w Poznaniu w kadencji 2023-2026.
  5. Recenzent „Bezpieczeństwo Pracy. Nauka i Praktyka”.
  6. Profil na portalu ResearchGate: https://www.researchgate.net/profile/Aleksander-Hauzinski
  7. Sekretarz Redakcji Czasopisma Psychologicznego.

dr Monika Stawiarska-Lietzau

dr Jakub Filipkowski

Jakub Filipkowski

Aktualnie pełnione funkcje

  • Konsultant naukowy monitoringu karier zawodowych

Zainteresowania badawcze

  • psychopatia
  • psychologia pracy
  • nowe media
  • globalizacja
  • psychometria.

Profil ORCID: https://orcid.org/0000-0002-1801-8001


Wybrane publikacje naukowe

  • Skałacka, K., Filipkowski, J., & Pajestka, G. (2021). Multidimensional Sexual Well-being Scale for Older Adults: Validity Evidence from a Polish Sample. Journal of Sex & Marital Therapy, 1-14.
  • Dymecka, J., Machnik-Czerwik, A., & Filipkowski, J. (2021). Fear of COVID-19, Risk Perception and Stress Level in Polish Nurses During COVID-19 Outbreak.
  • Filipkowski, J., & Derbis, R. (2020). The Dark Triad, goal achievement and work engagement as predictors of counterproductive work behaviors among IT employees. Current Issues in Personality Psychology, 8(3), 197–210.
  • Filipkowski, J. (2020). Mroczna osobowość a mroczne zainteresowania i lęki. Ciemna Triada a lek i fascynacja śmiercią. W: M. Bogusz, M. Wojcieszak, P. Rachwał. Poszerzamy horyzonty. Tom XIX, pp. 283-290.
  • Filipkowski, J., Gerymski, R. (2020). Jacy ludzie mogą liczyć na wsparcie? Ciemna triada i konwersacyjna niebezpośredniość jako predyktory wsparcia społecznego [Who Can Count on Support? Dark Triad and Conversational Indirectness as Social Support Predictors]. Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska. Sectio J, Paedagogia-Psychologia, 33(2), 253–269.
  • Filipkowski, J., Figura, K. (2019). Wstępna ocena właściwości psychometrycznych skal Motive8 i Personality6. w: K. Pujer, Humanistyka i nauki społeczne. Doświadczenia. Konteksty. Wyznania. Tom 14 (rozdział w książce)
  • Walczak, R., Gerymski, R., Filipkowski, J. (2018). Would you fancy a premium five o’clock after the funeral? Application of Terror Management Theory in daily shopping decisions. Acta Universitatis Lodziensis. Folia Psychologica, tom 22, 5-15
  • Derbis, R., Filipkowski, J. (2018). Motywacja osiągnięć, ciemna triada i zaangażowanie w pracę jako korelaty zachowań kontrproduktywnych. Czasopismo Psychologiczne, tom 24, numer 3, 627-639

Wybrane konferencje naukowe

  • Ogólnopolska Konferencja Naukowa „Świat według Szmajkego”
  • II Ogólnopolska Konferencja Młodych Naukowców „Psychoróżności” w Katowicach
  • Ogólnopolska Studencka Konferencja Naukowa „II Opolska Wiosna Psychologiczna”
  • Ogólnopolska Konferencja Naukowa „Jakość życia w pracy i poza nią”

Dydaktyka

Profil USOS: https://usosweb.uni.opole.pl

dr Katarzyna Błońska

Aktualnie pełnione funkcje

  • Członek Rady Naukowej Instytutu Psychologii
  • Członek zespołu ds. promocji Instytutu Psychologii

Zainteresowania naukowe

Moje zainteresowania naukowe skoncentrowane są wokół problematyki psychologii jakości życia i zdrowia, w tym szczególnie dobrostanu psychicznego, determinantów dobrego samopoczucia, zdrowego stylu życia. W swojej pracy naukowej podejmuje również zagadnienia aktywności celowej, interwencji pozytywnych oraz czynników sprzyjających wychowaniu do szczęścia.

Profil ORCID: https://orcid.org/0000-0001-7210-777X


Wybrane publikacje naukowe

  • Blonska K.(2022). The impact of physical activity on students’ happiness in the context of positive and negative motivation. Physical Education of Students. 26(2):89-7. https://doi.org/10.15561/20755279.2022.0205
  • Skałacka, K & Błońska, K. (2022). Physical Leisure Activities and Life Satisfaction in Older Adults. Activities, Adaptation & Aging. DOI:  10.1080/01924788.2022.2148416
  • Błońska (2020): Aktywności celowe na rzecz poprawy zdrowia a dobrostan psychiczny, W: Jakość życia a zdrowie : uwarunkowania i konsekwencje / D.Krok, J.Dymecka (red.), 2020, Uniwersytet Opolski, ISBN 978-83-7395-914-9, s. 247-268
  • Kozioł, A., & Błońska, K. (2021). The vegetarian diet and its relations with the personality of women. Przegląd Psychologiczny64(4), 167–176. https://doi.org/10.31648/przegldpsychologiczny.7888
  • Błońska (2020), Aktywność celowa a dobrostan psychiczny, Studia i Monografie – Uniwersytet Opolski, nr 606, 2020, Uniwersytet Opolski, ISBN 978-83-7395-925-5
  • Błońska (2017), Przepis na szczęśliwe dziecko. W: F. Marek, U. Strzelczyk-Raduli, K. Błońska, (red.), Wspieranie rozwoju dzieci i dorosłych. Opole: WSZiA, s. 70-86.
  • Błońska (2016), Małżeństwo a dobrostan psychiczny, W: Problems and prospects of territories socio-economic development, Conference Proceedings of the 5 th International Scientific Conference April 14 – 17, 2016 Opole, Poland – materiały konferencyjne, 2016.
  • Błońska (2016), Aktywność – klucz do szczęśliwej starości, (red.) M. Kapica, T. Olewicz, Aktywność seniora jako wartość podmiotowa, Opole: Wydawnictwo Instytut Śląski, s. 66-78.
  • Błońska (2015), Happy people function better. The influence of psychological well-being on cognition and social behavior. W: R. Bernátová, S. Śliwa (red.), Selected problems education and prevention of early school children. Opole: Wydawnictwo Instytut Śląski, s. 177-187.
  • Błońska (2015), Szczęśliwi mimo wszystko, (red.) J. Czepczarz, J. Kapica, F. Marek, Od niepełnosprawności do aktywności, Opole, Wydawnictwo Instytutu Śląskiego, s. 95-112.
  • Błońska (2015), Szczęśliwe dzieci funkcjonują lepiej. Wpływ pozytywnego afektu na poznanie i zachowania społeczne. W: W. Duczmal, S. Śliwa (red.), Poznać i zrozumieć świat. Innowacje w edukacji wczesnoszkolnej, Opole, Wydawnictwo Instytutu Śląskiego, s. 91-100.
  • Błońska (2015), Correlates of psychological well-being in context of the modern world, (w:) Соціально-Економічні Проблеми Просторового Розвитку, МОНОГРАФІЯ, s. 328-341. ISBN 978-617-7291-04-5, УДК 332.1:332.145, ББК 65.2/4.
  • Błońska (2015), Szczęście – mit, w który chcemy wierzyć. W: M. Kuczera, K. Piech (red.), Zagadnienia aktualnie poruszane przez młodych naukowców 4, tom 2. Kraków: Wydawnictwo Creativetime
  • Błońska (2015), Troska o siebie jako wyraz zdrowego ustosunkowania wobec własnej osoby, Ogrody Nauk i Sztuk nr 5, Wrocław. Debiuty naukowe. Rocznik. ISSN 2084-1426.
  • K. Błońska (2015), Adult Education as an Example of Purposeful Activity and its Positive Effects on Psychological Well-being. W: Problems and prospects of terriotories socio-ekonomic development”, Opole.

Konferencje naukowe

  • Wokół idei doradztwa filozoficznego. Psychoterapia filozoficzna. Opole, 6-7.12.2018 r. Tytuł wystąpienia: „Czy szczęście można zaprogramować? O interwencjach pozytywnych”
  • X Ogólnopolska Konferencja Naukowa „Jakość życia w pracy i poza nią”. Opole, 28-29.09.2018 r. Tytuł wystąpienia: „W podroży do szczęścia”. Aktywność celowa a dobrostan psychiczny.
  • I Ogólnopolska Konferencja Naukowa z cyklu Systemy i modele profilaktyki społecznej, pn. Profilaktyka systemowa w szkole i społeczności lokalnej. Opole, 02.06.2017 r. Tytuł wystąpienia: Pozytywne interwencje. Naukowe metody budowania szczęścia; Tutuł postera: Współczesny stan szczęścia. Od czego zależy dobrostan psychiczny
  • Ogólnopolska Konferencja Naukowa pn. „Aktywność seniora jako dobro wspólne”. Opole, 24.11.2016 r. Tytuł wystąpienia: Pozytywne starzenie się
  • Międzynarodowa Konferencja Naukowa pn. “Współczesne wyzwania wobec edukacji i profilaktyki”. Opole, 14-15.04.2016 r. Tytuł wystąpienia: Przepis na szczęśliwe dziecko; Tutuł postera I: Współczesny stan szczęścia
  • Ogólnopolska Konferencja Naukowa „Aktywność seniora jako wartość”. Opole, 16.11.2015 r. Organizator: Wyższa Szkoła Zarządzania i Administracji w Opolu, Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Opolu Tytuł wystąpienia: Aktywność – klucz do szczęśliwej starości
  • Ogólnopolska Konferencja Młodych Naukowców: Dokonania Naukowe Doktorantów, III Edycja, Kraków, 18 kwietnia 2015r. Organizator: Creativetime. Tytuł wystąpienia: Regulacyjna funkcja aktywności celowej w kontekście dobrostanu psychicznego
  • Conference Proceedings of the 3rd International Scientific Conference “Modern Problems Of Management: Economics, Education, Health Care And Pharmacy”. Opole, 19 – 21.11.2015 Tytuł wystąpienia: Correlates of psychological well-being in context of the modern world
  • I Międzynarodowa Konferencja Naukowo-Metodyczna, XI Konferencja Naukowo-Metodyczna, pn. „Plastyczność mózgu w terapii, rehabilitacji i edukacji. Neuronauki wobec specjalnych potrzeb edukacyjnych”, Opole, 19-20 maja 2015 r. Tytuł wystąpienia: Dlaczego szczęśliwi ludzie uczą się efektywniej? Spojrzenie neuropedagogiczne. Prowadzone warsztaty: Trening mózgu.
  • IV International Scientific Conference  „Problems and prospects of terriotories socio-ekonomic development”,  Opole, Poland  29.04 – 03.05.2015. Tytuł wystąpienia: Adult Education as an Example of Purposeful Activity and its Positive Effects on Psychological Well-being

Dydaktyka

Profil USOS: https://usosweb.uni.opole.pl